Treści programowe
Wykłady
Wstęp do protetyki stomatologicznej, badanie pacjenta, korony i mosty protetyczne, wkłady koronowo- korzeniowe, wskazania do wykonania, podziały protez stałych i ich cechy, korony ochronne, metody opracowania zębów pod protezy stałe, instrumentarium, metody wyciskowe
Ćwiczenia
Ćwiczenia odbywają się w symulowanych warunkach klinicznych, na głowach fantomowych. Student tworzy model fantomowy.
Opracowuje umieszczone w nim zęby sztuczne/pod koronę/i licówkę, pod wkład koronowo- korzeniowy/,oraz przeprowadza na nich zabiegi modelarskie
Seminaria
Tematyka seminariów obejmuje następujące zagadnienia :
-korony i mosty protetyczne
-korony ochronne
-zasady opracowywania zębów pod protezy stałe
-wyciski w wykonawstwie protez stałych, materiały wyciskowe
-licówki
-wkłady koronowo- korzeniowe indywidualne i standardowe
-stopy i metale do odlewów dentystycznych
-woski, masy wyściółkowe, odlewanie metali, ceramika dentystyczna
Inne
Demonstracja urządzeń w pracowni technicznej oraz urządzeń Periotest i Odontologic 2000 urządzeń do doboru koloru zębów –aktualnie dostępnych . Podstawy analizy paralerometrycznej
Regulamin:
Studenci zobowiązani są do przestrzegania przyjętych w Klinice Protetyki przepisów porządkowych, z którymi zostają zapoznani na początku zajęć dydaktycznych z przedmiotu. W szczególności Studenci powinni przestrzegać obowiązujących w Klinice zarządzeń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz warunków sanitarno-epidemiologicznych.
Obecność Studentów na zajęciach sprawdzana jest i odnotowywana w liście obecności na początku ćwiczeń.
Każda nieobecność, zarówno usprawiedliwiona jak i nieusprawiedliwiona, musi zostać odrobiona.
W przypadku nieobecności na ćwiczeniach symulacyjnych Student zobowiązany jest odrobić przewidziane programem ćwiczenia, lub w przypadku opuszczenia ćwiczenia w charakterze pokazu, zdać sprawdzian z tematu zajęcia.
Trzykrotne spóźnienie się na ćwiczenia liczone jest jako jedna nieobecność, która musi być odrobiona , po wcześniejszym uzgodnieniu i za zgoda prowadzącego zajęcia Asystenta
W przypadku licznych usprawiedliwionych nieobecności (z powodu choroby lub innych poważnych przyczyn losowych) odrobienie całości cyklu ćwiczeń w innym terminie musi być uzgodnione z Kierownikiem Kliniki Protetyki.
Wymagany strój na zajęcia to: biały zapięty fartuch – rękaw do przedramienia - musi zakrywać odzież, obuwie wewnętrzne, włosy długie w wypadku opadania na ,,twarz pacjenta ‘’ związane z tyłu głowy, paznokcie krótko obcięte niepomalowane. Całkowity brak biżuterii na rękach i dłoniach ( bransolety, zegarki, pierścionki, obrączki )
Ćwiczenia rozpoczynają się punktualnie o wyznaczonych godzinach .
Przed ćwiczeniami Student zobowiązany jest do pobrania od Obsługi Technicznej końcówek, zestawu narzędzi i modeli pracy za pozostawieniem legitymacji studenckiej.
10 W przypadku jej braku Student nie zostanie dopuszczony do
udziału w ćwiczeniach symulacyjnych !
11 Każdy zestaw oraz modele są oznakowane widocznym i przypisanym dla danego
12. Studenta z danej grupy indywidualnym numerem .W chwili odbioru zestawu oraz w chwili jego zdania Student zobowiązany jest do sprawdzenia jego kompletności oraz jakości – braku uszkodzenia modeli .
13. Wszelkie braki kompletności zestawu i uszkodzenia modeli należy bezzwłocznie zgłaszać Obsłudze Technicznej lub /i Asystentowi prowadzącemu zajęcia .
14. Student jest zobowiązany do należytej dbałości o powierzony sprzęt –końcówki ,modele. W przypadku ich uszkodzenia obowiązuje odpowiedzialność materialna .
15. Na sali symulacyjnej obowiązuje praca w rękawiczkach i maseczkach !
16. Obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia na salę toreb, odzieży dodatkowej, oraz spożywania pokarmów i napojów, żucia gumy, słuchania muzyki, rozmów telefonicznych .
17 Przed zdaniem końcówek po zakończeniu ćwiczeń Student jest zobowiązany do uzupełnienia pojemnika z wodą na stanowisku wyznaczonym przez Obsługę Techniczną .
18 Każdorazowe wyjcie z Sali w trakcie trwania ćwiczeń możliwe jest po powiadomieniu i uzyskaniu zgody Asystenta prowadzącego zajęcia .
19 W celu ułatwienia i usprawnienia przebiegu ćwiczeń wszyscy uczestniczący zarówno Studenci jak i Asystenci proszeni są o zachowanie porządku oraz przestrzegania przyjętych i obowiązujących norm kultury.19 Wszelkiego rodzaju kłopoty zdrowotne ,złe samopoczucie ,sytuacje nadzwyczajne mogące negatywnie wpłynąć na przebieg zajęć należy bezzwłocznie zgłaszać Asystentowi prowadzącemu zajęcia .
20 Sale są wyposażone w klimatyzacje i w zależności od potrzeb należy z niej korzystać .
21 W trakcie przebywania na salach należy bezwzględnie stosować się do obowiązującej na nich Instrukcji BHP Pracowni Symulacji Stomatologicznej .
22 W sytuacjach nagłych i nadzwyczajnych nie uwzględnionych w powyższym Regulaminie decyzje wiążącą podejmuje Asystent prowadzący zajęcia.
Literatura:
Podstawowa
Uzupełniajaca
Kryteria oceny
Obecność na wszystkich zajęciach praktycznych .
Kolokwium z części teoretycznej oraz oceny wykonanych samodzielnie na fantomach prac .